lördag 18 augusti 2012

Pussa en abborre ger tur

Jag tänkte först och främst berätta att denna blogg kommer inte tillhöra vårat team längre då kompisen inte är aktiv längre. Så jag kommer endast att lägga upp mina rapporter om mina fisketurer.

Tog ner spöna till ån idag för att fördriva lite tid tillsammans med Jani. Började med att meta upp lite löjja som skulle användas för att meta med levande. Det började bra, skickade i ena löjjan och kort där efter så small det till. Satt en fin abborre, dock inte lika stor som dom andra jag fått dom senaste dagarna. Krokade av den men i samma sekund så sprattlade den till i handen, kände hur han gled genom fingrarna och landade ner i vattnet. Jani sa till mig att min otur skulle slå in eftersom jag glömde pussa abborren innan jag släppte tillbaka honom, vilket det gjorde. Skulle fiska ett par löjjor till men istället för att få upp dom så sprattlade dom sig loss från kroken innan jag har ta in dom. Senare kom det mörtar som jag inte alls var intresserad utav. Efter många försök så gav jag upp och trädde på jiggen. Väl när vi skulle börja röra oss hemåt så tänkte jag skicka ett par kast, slutade med en lite rackare samt en vass sten som jag fastnade i och skar av linan. Det var droppen.

Glöm inte att pussa på en abborre nästa gång du fiskar, det ger tur!

Skit fiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar